Het geheim van vooruitgang is aan de slag gaan
Dat is het motto! Ben je beleidsmaker en ben je op zoek naar een toeristisch regisseur om ambitie en visie te vertalen naar concrete projecten en regionale aanbodontwikkeling? Of ben je ondernemer en spreek je de overheidstaal niet en heb je advies en begeleiding nodig bij het ontwikkelen van nieuwe diensten en producten? Ik help je graag in het proces- en projectmanagement van ideevorming, tot onderzoek, conceptontwikkeling en marketing en marktintroductie!
Je kunt brede ontwikkelvraagstukken voorleggen, want in samenwerking met verschillende experts en specialisten brengen we de beste expertise samen om te komen tot passende oplossingen.
Lees hieronder meer over mijn activiteiten en de werkwijze, of:
AANJAAGKRACHT & ORGANISATIEADVIES
Samen met stakeholders zet ik mijn tanden in regio- opgaves en ontwikkelvraagstukken. In mijn rol als aanjager, verbinder en adviseur geef ik richting, denk ik mee over strategische consequenties, praktische haalbaarheid en het vinden van de juiste partners en subsidies.
PROGRAMMAREGIE & PROJECTONTWIKKELING
Slimme verbanden zien, belanghebbende publieke en private partijen met elkaar verbinden, het maken van een plan van aanpak en het begeleiden van processen zijn mijn dagelijkse activiteiten. Met als doel; het opzetten van concrete projecten en realiseren van jouw ambitie.
KENNISDELING & ORGANISATIEVERMOGEN
Onderzoek en de juiste kennis is nodig voor het uitwerken van ontwikkelvraagstukken en het realiseren van jouw projecten. Samen met experts organiseer ik graag kennissessies, excursies en workshops op maat, waarbij we vooral ook met deelnemers in gesprek gaan.
Met een sterke helikopterview en een focus op het vinden van vooruitstrevende en duurzame oplossingen, zorg ik voor overzicht, neem ik regie, stuur ik op doelen, bewaak ik budgetten en waarborg ik voortgang, afronding en doorontwikkeling van projecten. Denk hierbij aan activiteiten als;
Begeleiden van gebiedstrajecten en – processen om samenwerkingsprojecten te ontwikkelen.
Ontwikkelen van businessplannen van groeiende en startende ondernemers.
Uitvoeren van onderzoek naar markt- en klantbehoefte voor het bedienen van nieuwe markten en doelgroepen.
Vertalen van beleids- en organisatiedoelen naar concrete projecten en producten.
Ontwikkelen, opbouwen en uitwerken van ideeën tot implementatie.
Adviseren en ondersteunen bij subsidietrajecten, met specifieke kennis van POP3-subsidies.
Concreet maken van cross-over productontwikkeling met agrofood en zorg.
Inspireren en kennisdelen over innovatieve producten en diensten.
Organiseren en begeleiden van kennissessies, workshops met doorvertaling naar een concrete follow-up.
Staat jouw vraag, ambitie of idee hier niet bij? Geen paniek! Ik word graag uitgedaagd met vragen of innovatieve die ideeën de vragen om out-of-the-box-benadering.
MIJN MANIER VAN WERKEN
In een snel veranderende maatschappij is actie nodig om kansen te verzilveren. Daarbij is een juiste richting en doelgerichte aanpak belangrijk. Daarom werk ik graag vanuit het BIG 5 aanbodontwikkelingsmodel waaraan de principes van het groeimodel sociale innovatie ten grondslag liggen. Daarbij is het uitgangspunt dat impact maken begint bij het individu, daarna bij de organisatie, opgevolgd door impact in de regio of keten en tot slot op de samenleving en maatschappij. Daarnaast bestaat het proces van impact maken uit vijf verschillende fases van aanjagen tot aanpassen.
Vanuit deze principes bouw ik graag mee aan duurzame aanbodontwikkeling en sociale impact op de samenleving. Elk project doet ertoe en is maatwerk; we ontwikkelen samen. Dus, laten we de mouwen opstropen en schouders er onder zetten. Het liefst met een goede bak cappuccino!
Benieuwd naar hoe jij jouw doelen kunt behalen?
BIG 5 - AANBODONTWIKKELING
SOCIALE INNOVATIE
A. IMPACT | op de persoon
B. IMPACT | op de organisatie
C. IMPACT | op de regio / keten
D. IMPACT | op de samenleving
5 FASES
1. AANJAGEN | ideevorming en verbinding
2. ANALYSEREN | data en onderzoek
3. AANSCHERPEN | concept en businesscase
4. ACTIVEREN | prototype en marktintroductie
5. AANPASSEN | doorontwikkeling / opschalen
* Op basis van modellen: sociale innovatie, business development, design thinking en business model canvas